pondělí 11. července 2016

hrachovka s pečenou mrkví

Nemusíme zapomínat na klasiku, obzvlášť když je tak jednoduchá a výživná. Nemusíme dokonce ani nahrazovat maso žádnou sojovou specialitkou a přesto nám bílkoviny opravdu chybět nebudou - samotný hrách tuhle práci zastane. Stačí mi kaši podávat s pečenou mrkví dochucenou uzenou paprikou, domácím nakládanou okurkou, restovanou cibulkou a kouskem (opečeného) kvalitního chleba a jsem v nebi.

  • vegan
  • bez lepku
na cca 3 porce

  • 250 g sušeného hrachu
  • malá cibule
  • stroužek česneku
  • sůl, pepř, majoránka
  • olej
  • cibule na ozdobu
  • mrkev
  • uzená paprika
  • pálivá paprika
  • (černá) sůl, pepř

  1. Pokud máme žlutý půlený hrách, stačí uvařit do měkka. Jiný předem namočíme. 
  2. Očištěnou mrkev nakrájíme a nařežeme v klobáskovém stylu. Na chvíli jsem ji takhle naložila do oleje s pálivou a uzenou paprikou, pepřem a solí. Mrkev pak stačí pokládat na pečící papír a péct asi 25 minut na 200 stupňů. Po 15-20 minutách ji ideálně otočte. 
  3. Na oleji orestujeme cibulku nakrájenou na drobno, přidáme uvařený hrách, zalijeme trochou vody a přidáme prolisovaný česnek. Tyčovým mixerem rozmixujeme do hladka a podle potřeby ještě kaši rozředíme. Dosolíme, dopepříme, necháme chvíli povařit a úplně ke konci přidáme trochu majoránky. 
  4. Nakonec orestujeme cibuli nakrájenou na půlkolečka, ke které jsem přidala zbytek oleje z naložené mrkve.

1 komentář:

  1. Teeeeda, hrachovku jsem dlouho neměla, děkuju za připomenutí :) a tento recept určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat