neděle 19. června 2016

týden s Neera detox kůrou

Slyšeli jste o ní? Já několikrát samou chválu. Prostě piješ směs z takového sirupu, kayenského pepře a citrónu, čistíš se, hlad u toho nemáš a tak, říkali mi kamarádi. Na netu ale kolují i méně pozitivní zkušenosti, především proto, že detox může být spojen s nevolností. Někomu ale jednoduše nesedla chuť nápoje. S detoxem samozřejmě i shodíte nějaké to kilo.


Já zůstávala věrná svému půstu na vodě, jenže u toho jsem nikdy nevydržela déle než tři dny. A navíc, zvědavost mi nedala. Samozřejmě mě ale k detoxu vedlo více důvodů. Možná si říkáte to samé, co já - stačí jíst dlouhodobě správně a není třeba nějakých očist. Paradoxně o detox se nejvíc zajímají právě vegani a vitariáni.  Příčinu nechť každý hledá kde chce :) Nicméně.. střeva zanáší každá strava.

Já potřebovala restart. Cítila jsem se nonstop tak nějak přejedená. I když jsem se dešlí dobu snažila stravu odlehčit (a mí známí tvrdí, že můj jídelníček už více odlehčit nejde), po týdnu už mi zase přišlo nezbytné dát si něco ke kafíčku. A i když to byla třeba raw tyčinka, chtěla jsem se zbavit té neustálé potřeby něco jíst. A hlavně, neustálé pojídání něčeho jen proto, že to je. Když se dáte na detox, půst, cokoli, teprve vám dojde, v čem je zakopaný pes - máme všeho přebytek! Najednou totiž neochutnáváte, když pečete v pozdních večerních hodinách dort a nejíte jednoduše vše, co vám přijde po ruku.

Ze dne na den jsem se naštvala, pročetla na netu zkušenosti dalších a Neera kůru na 7 dnů objednala. (Můžete detoxovat jak dlouho chcete.) Kromě toho můžete pít vodu, slabé bylinkové čisící čaje, vlákninu nebo senný čaj. Vše podstatné se ale dočteš třeba na tady. První den jsem neodkládala, i když jsem obavy měla - přece jen zkouškové vyžaduje jistou dávku energie. Před detoxem je doporučeno až měsíc nejsít maso, vejce a mléčné výrobky, takže veganství je tady výhodou. (Pár dnů před jsem omezila i rostlinné bílkoviny.)

První tři dny byly fajn. Ten nápoj mi celkem chutal a vlastně mi to přišlo jako luxus - pít si takhle sladkou limču. Zvládla jsem psát seminárky, byla jsem běhat, cvičila jsem a měla jsem jen malý hlad, který jsem zaháněla teplým mátovým čajem a vodou. Večer jsem navíc vždy vypila senný čaj.

Od čtvrtého dne mi nějak začala docházet energie a začínala jsem mít větší hlad. Nevolností nebo bolestmi havy jsem ale netrpěla. Chutě mě moc netrápily, nic mi vlastně nechybělo. (Podotýkám, že jsem snad jediná na světě, kdo měl s Neera hlad.) Zvládla jsem celé dny na nohách, ale večer jsem padla s radostí do postele.

Sedmý den jsem ukončila trošku dřív. Poslední dva dny už mi přišlo, že jsem na hladovce a nezdálo se mi to zdravé. (Jen s tím plochým břichem se mi nechtělo loučit, co vám budu povídat.) Dala jsem si čerstvou ovocnou šťávu a paradoxně jsem pak zase měla chuť na Neera směs. Bylo to totiž celkem pohodlné - nemusíte řešit, na co máte chuť a co kde sehnat k snědku. Což mě teda zrovna baví, ale čas to hold krade.

Dva dny po ukončení je doporučeno pít ovocené šťávy, jíst zeleninové polévky a třetí den už si můžete dovolit i rýži. První den jsem jela šťávy, druhý den jsem jedla polévky - uvařená a rozmixovaná brokolice s mrkví a taky petrželovou. Pokračovat už můžete, jak jste zvyklí, ale s bílkovinami jsem kvůli trávení nespěchala. Vychutnala jsem si náramě třeba jen banán! Navíc jsem od té doby opravdu neměla chuť se přejídat, vydržela jsem si dávat větší pauzy mezi jídly a doposud je to fajn. Měla jsem jen rozhozený tlak, což já hold po týdnu bez kofeinu budu mít vždy. (S nízkým jsem se narodila, bez kávy se mi točí svět.)

Sumasumárum, je evidentní, že každý Neeru snáší úplně jinak. Každému dá něco jiného, stopro ale pročistí a vaše tělo si odpočine. Je to navíc velká zkouška vůle - obzvlášť když pracujete v restauraci a celý den je před vámi hora jídla. Taky vám pořád něco někdo nabízí a vy si chvilkama říkáte, co se stane, když jen ochutnáte? Svět se nezboří, ale budete na sebe víc hrdí, když to překonáte. Pravděpodobně se vám taky bude dařit bojovat s choutkami i nadále.

Plácám se po rameni za 6 a půl dne.
Zkusili jste? Zkusíte? Dejte vědět!




2 komentáře:

  1. Zdravím, zní to zajímavě. Jaká je cena kůry? Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží na délce kůry, sedmidenní mě vyšla na 990,-. K tomu e ale ještě třeba kupovat citrony, popř. čaje a vlánkninu.
      https://www.darzprirody.cz/e-shop/neera-balicky-bez-aktivatoru-29/neera-detox-sedmidenni-kura-2/

      Vymazat