neděle 21. února 2016

quinoa salát s celerem, mrkví, ovocem a ořechy

Jak už jsem se zmínila, zvykla jsem si snídat quinou. Vyhovuje mi natolik, že to za tu cenu stojí. Jenže když pak vím, že mám doma uvařené větší množství na několik snídaní dopředu a zbytek celeru k tomu, při nákupu ořechů mě napadne vyzkoušet třeba teplý salát. Takže to už nemáme jen snídani, ale i takovou sladkou (však zdravou) svačinku. Navíc bohatou na bílkoviny a celkově se mi zdá víc než vyvážená. Skvělá i studená, samozřejmě. Ideální do krabičky.


  • vegan
  • bez lepku
  • 60g quinoi(300g v uvařeném stavu)
  • 60g nahrubo nastrouhané mrkve
  • 50g nahrubo nastrouhaného celeru(lze vynechat)
  • 40 gramů kousků vlašských jader
  • 1 (sladké) jablko nastrouhané nahrubo
  • 1 hruška(nebo další jablko) nakrájená na kostičky
  • sušené ovoce - goji, rozinky, nakrájené datle
  • skořice, sirup na případné doslazení
  • 1 lžíce kokosového oleje
  • (chia nebo mleté lněné semínko)

Zabere vám jen pár minut.
  1. Quinou uvaříme do měkka.
  2. Na kokosovém oleji restujeme mrkev, celer, ořechy, jablko a hrušku a dusíme několik minut. Přidáme také sušené ovoce a případně semínka.
  3. Směs smícháme s quinoou, dochutíme skořicí a pokud ovoce nebylo dostatečně sladké, dosladíme salát ještě např. datlovým sirupem.

Žádné komentáře:

Okomentovat