pondělí 21. prosince 2015

k snídani (raw) vánoční kaše

Tak schválně, na co všechno používáte perníkové koření? Já jsem si letos koupila takový hezký balíček na trzích a použila jsem ho jen jednou do raw perníčků. A když už jsem ho měla, začala jsem po něm sahat nějak častěji. Nejenom, že najednou všechny sladkosti ke kafi voní po Vánocích, ale dokonce i mé ranní snídaně. Protože snídat cukroví se mi fakt nechce, dávám si teď prostě takové voňavé kaše. Jsou navíc samozřejmě daleko výživnější.

A když už jsou tak sváteční, dopřávám si je v posteli. A dlouho. A třeba s fotogenickou knihou Ani Geislerové.
  • vegan, (raw)
  • bez lepku

100ml pohanky(nebo vločky, jáhly, amarant..)
1 lžíce (nesířených) rozinek
1 lžíce goji
1 lžíce kokosu
1 lžička(i víc) perníkového koření nebo ještě přidám skořici
1 lžička chia semínek
1 lžička drceného lněného semínka
plátky mandlí nebo jakékoli oříšky
(datlový nebo jiný sirup na případné doslazení)
(kapička vanilkového extraktu)
(klidně přidávám i protein)

plus
sušené švestky
rozinky
jablko

nebo
banán(a kakao!)


  1. Ideální je si večer předem namočit pohanku s goji a chia semínky tak, aby zůstal nad směsí cm až dva vody. Proběhne proces, kterému vůbec nerozumím, ale je to pak celé zdravější a výživnější. Obejdete také zbytečné vaření pohanky, která je tak raw a krásně změkne. To samé můžeme udělat s vločkami. Jáhly je potřeba uvařit.
  2. Máme na výběr - pohanku, vločky atp. můžeme jen smíchat s ostatními ingrediencemi a jíst takhle. A nebo namočené suroviny rozmixovat ještě se 100 ml vody, rozinkami, kořením, třeba i kokosem na kaši a ostatními surovinami až poté dozdobit. Tak to mám nejradši.

Žádné komentáře:

Okomentovat