čtvrtek 7. května 2015

polentové chuťovky

Téma pohoštění už jsem tady otvírala. Olivy jsou fajn, ale olivová home-made jednohubka přece jen někdy potěší víc. Často potřebujeme, aby takové pohoštění bylo nenáročné a rychlé. A já mám pro vás tip na jednohubky, které to splňují a jsou navíc bezlepkové. Je to opravdu spíše inspirace, nežli recept, ale třeba se bude hodit. Část z nich vznikla neplánovaně a na kombinacích se dá zapracovat dle fantazie.
  • vegan
  • bez lepku
polentový základ

  • 1,5 hrnku instantní polenty
  • 4 hrnky vody/zel. vývaru
  • lahůdkové droždí
  • sůl, pepř
  • oliv. olej

Máme dvě možnosti:
  1. Můžeme upéct krustu alla tlustější pizza. Z polenty uvaříme hustou kaši - vaříme v zel. vývaru  nebo bez a podle toho dochutíme lahůdkovým droždím a kořením. Směs pak pomocí namočené stěrky rozetřeme na horký plech či pečící papír, který můžeme lehce potřít olejem. Na 200 stupňů pečeme 25-30 minut.
  2. Druhý základ je objemnější. Kaši uvaříme úplně stejně, ale je třeba ji více ochutit. Poté nandáme do lehce vyolejované pečící formy nebo platové dózy. Necháme v lednici minimálně hodinu a vyklopíme. Nakrájíme na kostky, naskládáme na plech a pečeme na 200 stupňů minimálně 15 minut.

Na takové polentové základy se hodí pesta, oliv. tapenády a vše, co uznáte za vhodné. 

olivová tapenáda


  • 500 g zelených oliv bez pecek
  • stroužek česneku
  • 2 polévkové lžíce kapary
  • cca 2 dl olivového oleje
  • čerstvá bazalka a jiné bylinky
  • sůl, pepř

Vše rozmixujeme. Můžeme servírovat s lehce opečenými cherry rajčátky.

červená řepa

Šlo o pokus a nepočítala jsem s tím, že výsledek bude tak chutnat, takže jsem dělala od oka, ale použila jsem zhruba:


  • 2 malé bulvy červené řepy
  • lžíci olivového oleje
  • lahůdkové droždí
  • sušený česnek
  • čerstvá petrželka
  • sůl, pepř

Řepa uvařená do měkka, oloupaná, nastrouhaná a lehce pomixovaná s ostatními surovinami.

hummus

Na polentu můžete také naservírovat klasický hummus. Já jsem zrovna měla hotový ,,hummus" z červené čočky. Uvařená, rozmixovaná s česnekem, oliv. olejem, solí, pepřem a citronem. Servírovala jsem s lehce opečenou mrkví.



Žádné komentáře:

Okomentovat