úterý 10. března 2015

oříškovo-semínkové energy tyčinky


Milí čtenáři, všechno je jinak.. 

recepty najdete na www.takakorat.com.
vydalajsem  kuchařku Tak akorát
nově najdete recepty na Youtube

děkuju za pochopení :)
Iveta


Jak již instagramoví a fb kamarádi ví, na mé švédské univerzitě máme moc hezkou knihovnu. V té knihovně je kavárna a v kavárně tyčinky. Energy tyčinky. V přepočtu jsou opravdu hodně drahé, jsou totiž home-made a hezky balené. Jednou jsem si je koupila a od té doby jsem je nemohla pustit z hlavy, takže veškerá práce v knihovně byla marná a bylo třeba zasáhnout. Poctivě jsem omrkla složení, které jsem ještě upravila a vymyslela jsem co nejjednodušší postup, jak na ně. Vznikly podobné tyčinky za zlomek ceny. Snad vám budou taky tak chutnat.

Můžete je navíc takhle zabalit a darovat, určitě tím potěšíte :)
  • vegan
  • bez lepku

na 14 tyčinek rozměru cca 2x10 cm potřebujeme

  • 1 hrnek kešu oříšků
  • 1/2 hrnku vlašských ořechů
  • 1/2 hrnku sušených datlí(pokud použijete čerstvé, vynechejte datlový sirup a možná jich bude stačit i méně, jsou lepkavé a sladké ažaž)
  • půl až 1 lžíce datlového či jiného sirupu(odvíjí se podle druhu datlí)
  • 1 lžíce arašídového másla
  • 2 lžíce slunečnicových semínek
  • 2 a půl lžíce sezamových semínek
  • 1 lžíce chia semínek
  • půl - 1 lžíce goji
  • (maximálně kakaová čokoláda)


Postup
  • Pokud se bojíme mixování, vše si můžeme předem namočit.
  • Nejdříve rozmixujeme datle, půl hrnku kešu oříšků, půl hrnku vlašských ořechů, datlový sirup, arašídové máslo a polovinu semínek. Nemusíme rozmixovat úplně a mohou zůstat drobné kousky. Jen potřebujeme lepkavou hmotu, která drží při sobě.
  • Přisypeme goji.
  • Zbytek oříšků rozsekáme nožem nebo rozmixujeme na hrubo. Já chtěla mít co největší kusy oříšků, ale samozřejmě to pak nedělá dobrotu a tyčinky se lámou. Tyto oříšky zamícháme do směsi. Stejně tak zbytek semínek. Nejlépe je ji propracovat trochu ručně. 
  • Připravíme si nějakou nádobu a vysteleme pečícím papírem viz foto tak, aby nám kus přesahoval a my ho pak mohli použít na uplácávání.
  • Hmotu jsem nandala do formy a ručně rovnoměrně uplácala. Pak jsem ještě posypala slunečnicovými semínky a papírem je lehce zatlačila do hmoty. 
  • Takhle připravenou směs jsem dala asi na 10 minut do mrazáku. Dali se pak krásně nakrájet. Jen je třeba pořádný nůž a být opatrný, protože oříšky můžou zlobit.
  • Chcete-li, můžete z jedné strany na tyčinky nanést vrstvu čokolády. To jsem udělala úplně jednoduše. V kastrolu jsem rozpustila 72% kakaovou čokoládu v trošce vody a průběžně ředila, když bylo třeba.
  • Veškeré ingredience jsou trvanlivé, takže je možné tyčinky nějakou dobu skladovat. Jen doporučuji nejlépe uchovávat v lednici, popř. v mrazáku.

12 komentářů:

  1. Ahoj, tvoj blog som objavila iba nedávno a je skvelý :) rovnako ako recept na tyčinky :) Ak sa môžem opýtať, ako ich skladuješ a ako dlho vydržia? Ďakujem za odpoveď :)

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá moc dobře, pokud bude čas, udělám je rodince na víkend :)

    OdpovědětVymazat
  3. A možná blbá otázka, ale jak dlouho tak zhruba vydrží?

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, moc děkuji, mám radost, že se líbí :) Recept je aktuální, takže přímo tyhle tyčinky jsou pro mě novinkou, každopádně když mrkneš na složení, není tam nic, co by nevydrželo. Jen určitě doporučuji nižší než pokojovou teplotu kvůli konzistenci, ať moc nevyměknou :)

    OdpovědětVymazat
  5. jsou skvělé! včera jsem dělala a všechno je pryč, takže skladování netřeba řešit :D

    OdpovědětVymazat
  6. Když mám hlad, jdu na tenhle blog.
    Dnes jsem je pekla, byly skvělé.
    Díky moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší, jen teda v receptu není nic o zapékání. Byly tak chutnější? :)

      Vymazat
    2. ne, vlastně jsem je nepekla, píšu to úplně automaticky. dělala jsem je.) jsou výborné!

      Vymazat
  7. Jedním slovem FANTAZIE.. :)

    OdpovědětVymazat
  8. jsou úžasné, namíchala jsem různé druhy ořechů, co jsem tu měla a výsledek je báječný. příště zkusím fíky místo datlí. počítám, že lepit budou stejně:)zítra na sjezdovce se po nich určitě zapráší! katka

    OdpovědětVymazat
  9. Abych pravdu řekla, tak mě představa toho jíst ji denně nenadchla. Raději jsem si proto objednala z https://www.jml-zlin.cz/cs/ginkgo-guarana balení guarany, které mi vydží daleko déle a navíc i ten efekt je uplně jinde.

    OdpovědětVymazat