středa 18. února 2015

brokolicové muffiny

Slané muffiny jsem dělala snad jen jednou - cuketové. Ty ovšem měly milé ohlasy, jsou totiž perfektivním pohoštěním a to třeba i k vínu díky kombinaci se sušenými rajčaty a olivami. Zůstala jsem u zelené a tentokrát jsem zkusila brokolicové. Inspiraci jsem potkala zde a vznikla fajn věc na piknik, svačinu i večeři. Trošku mi připomínají různé slané pečivo se zeleninou, které jsem si občas koupila v pekárně. Složení ale samozřejmě máme zdravější, použila jsem žitnou mouku, která je pro nás nejlépe stravitelná. A troufnu si říct, že zeleninové muffiny v roztomiém košíčku třeba dostanete i do dětí :)
  • vegan

cca 12 muffinů

  • 1 hrnek hladké žitné mouky
  • 1 hrnek ovesných vloček
  • 1-2 čajové lžičky kypřícího prášku
  • 1⁄2 lžičky soli
  • 1-1⁄4 rostlinného mléka
  • 1⁄4 hrnku olivového oleje
  • 2 čajové lžičky hořčice
  • 1-1/4 hrnku nasekané brokolice
  • 3⁄4 hrnku nasekané cibule
  • nastrouhaný sýr, chcete-li

V míse smícháme suché suroviny - mouku, vločky, kypřící prášek a sůl.
V druhé míse mixujeme mléko, olej a horčici. Přidáme nasekanou cibuli a brokolici, případně nastrouhaný sýr.
Vše mixujeme dohromady.
Směs rozdělíme do košíčků nebo použijeme jen formu na muffiny, jako já.
Pečeme 20-15 minut na 180-200 stupňů.
Podávat můžeme teplé i studené :)

Žádné komentáře:

Okomentovat