úterý 8. července 2014

domácí sušená rajčata, naložení a pesto

Pomalu se nám blíží úroda rajčat. Ty naše domácí se sice ještě nečervenají, ale je třeba se připravit. Proto jsem se rozhodla vyzkoušet, zda bych byla schopná vyrobit něco příbuzného kupované delikatese - sušeným rajčatům v oleji. A ono to vypadá, že tak trošku jo!
  • vegan
  • bez lepku

Něco jsem načetla a nakonec zvolila následující postup.

Použila jsem keříková rajčata. Sušit ale můžete jakékoli, menší rozříznete podélně a větší asi bude lepší nakrájet na menší kousky.

Rajčata jsem vyskládala na plech vyložený pečícím papírem viz foto. Posypala lehce sušeným česnekem a bylinkami(bazalka, rozmarýn, sušené provensálské koření).



A teď ono sušení. Nevlastním sušičku, ve které bych mohla rajčata správně 15 hodin sušit. Existuje ale několik zrychlených troubových verzí a tak jsem vycházela z každé trochu. Troubu jsem rozpálila na 180°C a pekla 20 minut. Poté stáhla na 160°C, opět 20 minut a tak jsem pokračovala až na 100°C, kde jsem nechala rajčata péct déle. Čím déle, tím lépe. Nebude to asi nikdy úplně ono, ale už po 2-3(a nejlépe tak po 6 :D) hodinách máte sušená rajčata, která se dají použít stejným způsobem, jako ta kupovaná, i když jsou měkčí.

Pokud je hned všechny nezblajznete, lze je uchovat třeba i rok ve sklenici plné olivového oleje. Přidat můžete čerstvou bazalku, větvičku rozmarýnu, sušený česnek nebo cokoli jiného zeleného, co uznáte za vhodné.

 Rajčátka jsem sice naložila, ale druhý den už jedna várka padla na pesto. Jen jsem na to šla trošku od oka, takže.. přidávat a ochutnávat.

  • hrst sušených rajčat
  • hrst kešu ořechů
  • hrst čerstvých listů špenátu
  • pár zelených oliv
  • olivový olej(použila jsem ten, ve kterém byla naložena rajčata)
  • 1-2 stroužky česneku
  • čerstvá bazalka a petrželka


Vše rozmixujeme a pokud vám zrovna nedojde parmezán jako mně, určitě přistrouhejte i ten!

Pesto klasicky s těstovinami a parmezánem rozhodně nezklame. Zkuste ale určitě i kombinaci s cuketou - recept najdete zde.

cuketové tagliatelle s pestem ze sušených rajčat 

4 komentáře:

  1. Tak ty vypadají opravdu úžasně! :3 V nejbližší době je zkusím :) Můžu se jen zeptat jaké bylinky jsi dala na ty rajčata při pečení? :)

    OdpovědětVymazat
  2. To určitě zkus! :) Při pečení se vůbec bylinky dávat nemusí, ale já už chtěla rajčata ovonět od začátku, tak jsem použila bazalku, rozmarýn a sušené provensálské koření :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jej už dlho som rozmýšlala, že by som to tiež skúsila, ale nechcelo sa mi hladat recept. Teraz to už určite vyskúšam :)

    OdpovědětVymazat