pátek 11. července 2014

lesní muffiny ze špaldové mouky

Upozorňuji, že nejde o nic extra pro zajeté pekaře, protože já sladké moc nepeču, ale když je na zahradě hromada zralých ostružin, které já právě nejradši v něčem buchtovém, nemůže to dopadnout jinak. Aby toho nebylo málo, naskytly se zrovna i borůvky. Tak máme takové chalupářské lesní hody. No a pro pocit, že mlsáme trochu zdravěji, použila jsem špaldovou mouku a rýžové mléko. Závěr - muffiny jsou stravitelnější a víc se jich sní! :D





na 12 muffinů

  • 1 a půl hrnku špaldové mouky(nebo klasické hladké)
  • půl hrnku mléka(já použila rýžové)
  • 2-3 vejce
  • cca půl hrnku oleje
  • lžička kypřícího prášku do pečiva
  • sladím 3/4 hrnku třtinového cukru nebo asi 3 lžícemi medu(použít agéve sirup je mi líto :/)
  • 2-3 lžíce kakaa
  • půl hrnku ostružin, borůvek,..

na ozdobu
ostružiny jsem rozmačkala vidličkou a osladila datlovým sirupem

Postup odpovídá mému pekařskému úmu, takže..

V míse č. 1 smícháme mouku, kakao a prášek do pečiva. Ve druhé míse rozmixujeme vejce s cukrem či medem, přidáváme mléko a olej a ještě krátce mixujeme. Tuto směs přilejeme do misky s moukou a promixujeme. Do hotové směsi nakonec přimícháme ovoce nebo ho můžeme dělit až do košíčků.

Pečeme 20 minut na 180 stupňů. Ráda peču jen v silikonové formě, ale pro správnost jsem jednou použila košíčky. Vy můžete naopak použít jen ty košíčky.



Žádné komentáře:

Okomentovat